Biblie od wiernych z Polski już służą katolikom w Mozambiku

2024-09-03 00:00:00
Biblie od wiernych z Polski już służą katolikom w Mozambiku

Pierwsza część Biblii ufundowanych przez Przyjaciół i Dobrodziejów Stowarzyszenia Ks. Piotra Skargi dotarła do katolickich wspólnot parafii Carapira w Mozambiku. Dzięki tej inicjatywie lokalne społeczności otrzymają łącznie 100 egzemplarzy Pisma Świętego w języku macua, co przyczyni się do pogłębienia ich wiary i edukacji religijnej.

 

W temacie ubiegłorocznej kampanii „Wspomóż budowę kaplic w Mozambiku!” dzieje się w ostatnich miesiącach naprawdę wiele. Niedawno informowaliśmy o tym, że odbyło się uroczyste poświęcenie trzeciej kaplicy, którą sfinansowali Darczyńcy Stowarzyszenia Ks. Piotra Skargi. Teraz pragniemy przekazać, że kilka tygodni temu miało miejsce spotkanie lokalnej rady parafialnej, na której osoby odpowiedzialne za wspólnoty otrzymały pierwszą część Biblii ufundowanych przez Dobrodziejów z Polski.  Docelowo katolickie wspólnoty parafii Carapira otrzymają od nas 100 egzemplarzy Pisma Świętego w lokalnym języku macua.

 

Przypomnijmy, że w lipcu ubiegłego roku Przyjaciele Stowarzyszenia Ks. Piotra Skargi otrzymali materiały z kampanii poświęconej sytuacji chrześcijan w Mozambiku. Z gazetki pt. „Wołanie z Mozambiku” mogli dowiedzieć się, jak wygląda życie katolików w tym afrykańskim kraju, z jakimi problemami muszą mierzyć się na co dzień i w jaki sposób pomagają im m.in. polscy misjonarze kombonianie.

 

Ponadto otrzymali od nas poświęcony obrazek z wizerunkiem umierającego na Krzyżu Pana Jezusa, ze specjalną modlitwą na odwrocie, list posługującego w Mozambiku ks. biskupa Alberto Very Aréjuli, zachęcający do włączenia się w naszą akcję, a także cegiełkę upamiętniającą zaangażowanie w tę inicjatywę. Hojność Przyjaciół Stowarzyszenia przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Zebrane środki pozwoliły na budowę aż trzech kaplic wraz z niezbędnym wyposażeniem, dzięki czemu nasi katoliccy bracia z Afryki zyskali godziwe warunki do modlitwy, nauki o Chrystusie i miejsce schronienia.

Dzień 10 lutego 1597 r. zapisał się w życiorysie patrona naszego Stowarzyszenia – Sługi Bożego Księdza Piotra Skargi – otwarciem obrad walnego Sejmu Rzeczypospolitej. Trwające do końcówki marca obrady okazały się bezowocne. Zupełnie inaczej niż służba ówczesnego Kaznodziei Królewskiego, który pod wpływem tegoż Sejmu dał początek wiekopomnemu dziełu pod nazwą „Kazań Sejmowych”.
Kościół swoją siłę czerpie z Objawienia i Tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Naruszanie tych fundamentów poprzez rewolucyjne pomysły wprowadzenia synodalności uderza w hierarchiczność społeczności katolickiej i nie służy Kościołowi. O tym, co szykują nam promotorzy rewolucji w Kościele i jakie może to nieść dalekosiężne skutki, będzie można dowiedzieć się podczas spotkań Klubów „Polonia Christiana” we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, na których wystąpi red. Paweł Chmielewski, z wykładem: „Największa rewolucja w Kościele. Co się zmieni?”.
Utrata kontroli nad własnym mieszkaniem lub domem?! Wywłaszczenie z samochodu? Powrót zimnych kaloryferów? Realizacja Europejskiego Zielonego Ładu zaczyna powoli przypominać instalowanie komunizmu wojennego, z tą różnicą, że proces ten jest wydłużony na wiele lat i przykryty grubą warstwą propagandy. Aby nagłośnić skalę problemów i wykazać, jak znacząco może się pogorszyć sytuacja zwykłej polskiej rodziny poprzez realizację unijnej polityki klimatycznej, organizujemy spotkanie w Poznaniu.
Kontynuując inicjatywę SKCh im. Ks. Piotra Skargi i grupy Apostolatu Fatimy, spotykamy się w najbliższy piątek 7 lutego 2025 r. na wspólnej modlitwie. Gorąco zachęcamy Państwa do dołączenia, co można uczynić osobiście (w Krakowie) lub zdalnie za pośrednictwem transmisji na żywo przez serwis YouTube.
31 stycznia 1985 roku zmarł w Monachium Józef Mackiewicz, miłujący prawdę badacz prawdziwego oblicza komunizmu w sowieckim wydaniu. Jako jeden z pierwszych, Mackiewicz opisał zbrodnię dokonaną przez Związek Sowiecki w Katyniu. Antykomunizm tego wielkiego pisarza, dziennikarza i publicysty był efektem twierdzenia, że dialogu ze zbrodniarzem po prostu się nie prowadzi.