Setki tysięcy aut bez wjazdu do Krakowa?! Wyślij naszą petycję do radnych i prezydenta miasta

2022-11-02 00:00:00
Setki tysięcy aut bez wjazdu do Krakowa?! Wyślij naszą petycję do radnych i prezydenta miasta

Pod petycją „Ulice dla mieszkańców! Nie oddamy Krakowa!” zbierane są podpisy wszystkich oburzonych rewolucyjnym projektem, który już 9 listopada ma być poddany pod głosowanie w Radzie Miasta Krakowa. Tzw. Strefa Czystego Transportu ma przede wszystkim „wyczyścić” miasto z kierowców samochodów na niespotykaną dotąd skalę. Prosimy Państwa o dołączenie do petycji i poinformowanie o niej znajomych.

 

Nasze środowisko od wielu lat bije na alarm w związku z kolejnymi, coraz bardziej radykalnymi pomysłami walki z transportem prywatnym. Dziennikarze naszych mediów wielokrotnie omawiali projekty dotyczące ruchu drogowego, produkcji samochodów spalinowych i zmian w przepisach ruchu drogowego, ostrzegając przed konsekwencjami poszczególnych zmian. Swoistą forpocztą wywrócenia dotychczasowego porządku i otwartego już ataku na własność prywatną ma być miasto Kraków. Radni grodku Kraka chcą uczynić go pierwszym w Polsce z tzw. strefą czystego transportu. Pod przyjemną w odbiorze nazwą kryje się jednak projekt wykluczenia i rażącego ograniczenia własności setek tysięcy mieszkańców.

 

Pod adresem nieoddamyaut.pl/krakow można podpisać petycję w sprawie projektu ustanowienia na obszarze całego Krakowa tzw. Strefy Czystego Transportu.

 

Propozycja tzw. Strefy Czystego Transportu obnaża, jak bardzo niebezpieczne są pomysły fanatycznych eko-aktywistów. Wbrew sugestii zawartej w nazwie, w projekcie tym wcale nie chodzi o transport publiczny, ale o prywatne samochody należące do mieszkańców oraz krakowskich przedsiębiorców. Celem faktycznym wprowadzenia strefy nie jest ograniczenie emisji, za którą ruch samochodowy odpowiada marginalnie, ale ingerencja w życie setek tysięcy najbiedniejszych mieszkańców Krakowa i okolic. To właśnie w osoby o niskich dochodach, używające tańszych i starszych pojazdów, strefa uderzy jako pierwsze.

 

Przeciwko wprowadzeniu SCT zdecydowany głos zabrało nasze Stowarzyszenie, publikując oświadczenie (dostępne tutaj). Przytaczając długą listę argumentów przeciwko tego typu rewolucyjnym rozwiązaniom, apelujemy w nim do miejskich radnych o odrzucenie w całości przedłożonej przez Prezydenta Miasta Krakowa uchwały w sprawie ustanowienia tzw. Strefy Czystego Transportu w Krakowie jako aktu prawnego nieuzasadnionego ekonomicznie i szkodliwego społecznie.

 

Taki cel przyświeca również petycji „Ulice dla mieszkańców! Nie oddamy Krakowa!”, która powstała pod adresem https://nieoddamyaut.pl/krakow/?ka=008775. Gorąco zachęcamy do podpisania i wysłania tego apelu, jeszcze przed głosowaniem zaplanowanym na środę 9 listopada. Po podpisaniu, jego treść jest wysyłana na adresy email przewodniczących wszystkich klubów radnych obecnych w Radzie Miasta Krakowa oraz do gabinetu Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

 

„Wprowadzenie drastycznych przepisów, uderzających w większość posiadaczy i użytkowników pojazdów samochodowych, prowadzi do negatywnych konsekwencji, wynikających z ograniczenia dostępności komunikacyjnej całego miasta, w szczególności jego centrum, które już boleśnie odczuwa efekty działalności strefy płatnego parkowani” – czytamy w treści petycji dostępnej na wspomnianej stronie.

 

Warto zwrócić uwagę, iż dla radnych procedujących dotąd ów projekt kompromisem miało być... przesunięcie o rok daty wejścia w życie uchwały oraz wprowadzenie kilku wąsko definiowanych grup, które mają być wyjęte spoza zakresu obowiązywania strefy. Może to doprowadzić w skali całego miasta do efektu znanego już z szeregu ulic w centrum Krakowa, na których zakazano ruchu w ramach tzw. strefy ograniczonego ruchu. Okazało się wówczas, że niewielkie grono uprzywilejowanych – w tym urzędnicy, politycy, komunikacja zbiorowa i pojazdy firm utrzymujących czystość – wciąż ma dostęp do poruszania się po tych ulicach, podczas gdy zwykli krakowianie zmuszeni są do stania w gigantycznych korkach na ulicach pozostawionych do normalnego ruchu.

 

Kliknij tutaj i dołącz do petycji „Ulice dla mieszkańców!”. Każdy podpis to email wysłany na adresy przewodniczących krakowskich klubów radnych oraz Prezydenta Krakowa.


PiotrSkarga.pl


W dniach 6-7 czerwca 2025 r. odbył się zjazd sprawozdawczy Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia – funkcjonującej od ponad 30 lat sieci, która zrzesza i koordynuje działania kilkudziesięciu organizacji pro life. Podczas zjazdu z gościnnym referatem wystąpił dr Paweł Momro.
„Jeśli upokorzy się mój lud, nad którym zostało wezwane moje Imię, i będą błagać, i będą szukać mego imienia, i odwrócą się od swoich złych dróg, ja im wybaczę, a kraj ich ocalę.” 2 Krn 7,14 Tymi słowami Pan Prezydent Elekt Karol Nawrocki rozpoczął swoje przemówienie po oficjalnym ogłoszeniu wyników wyborów na Urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polski w 2025 roku.
Coraz wyższe ceny energii i paliw. Nowe podatki i opłaty oraz restrykcje i wymogi wymierzone we właścicieli domów czy mieszkań, przedsiębiorców, kierowców, rolników... Czy w Zielonym Ładzie jakkolwiek chodzi o ekologię i co w związku z „ekologiczną” polityką Unii Europejskiej czeka nas w najbliższych latach? Opowiedzą o tym nasi eksperci w stolicy Dolnego Śląska, już we wtorek 17 czerwca.
Rozmowa z Dariuszem Walusiakiem, reżyserem filmowym, członkiem komitetu organizacyjnego Narodowego Orszaku Chrystusa Króla. Orszak rozpocznie Msza Święta w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, o godz. 12.00, skąd z modlitwą ulicami Krakowa przejdziemy na Wawel. W archikatedrze wawelskiej będziemy adorować Chrystusa w Najświętszym Sakramencie. Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi wspiera organizację Narodowego Orszaku Chrystusa Króla.
Kontynuując inicjatywę SKCh im. Ks. Piotra Skargi i grupy Apostolatu Fatimy, spotykamy się w najbliższy piątek 6 czerwca 2025 r. na wspólnej modlitwie. Gorąco zachęcamy Państwa do dołączenia, co można uczynić osobiście (w Krakowie) lub zdalnie za pośrednictwem transmisji na żywo przez serwis YouTube.