USA: bojkot firm ignorujących symbole Bożego Narodzenia w dekoracjach świątecznych

2009-11-16 00:00:00
USA: bojkot firm ignorujących symbole Bożego Narodzenia w dekoracjach świątecznych

Chrześcijańskie organizacje w USA zachęcają do bojkotowania sieci handlowych, które odmawiają nawiązywania w swoich dekoracjach lub reklamach do Świąt Bożego Narodzenia. Firmy te osiągają w okresie świątecznym największe zyski w skali całego roku.

– To nie jest tylko przerwa zimowa – mówi Tim Wildmon, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Rodzin (AFA). – Dla milionów Amerykanów dawanie i otrzymywanie prezentów jest uhonorowaniem Tego, który sam oddał Siebie.

AFA, która szczyci się posiadaniem ponad 2 milionów korespondentów, co tydzień aktualizujących dane, zainicjowała dwumiesięczny bojkot sklepów odzieżowych firmy GAP oraz jej filii: Old Navy, Banana Republic, Piperlime i Athleta.

Zdaniem Wildmona, GAP jest firmą, która w sposób szczególny kwestionuje Boże Narodzenie i w swoich promocjach oraz dekoracjach nie chce odwoływać się do tych świąt. AFA zaznaczyła, że nie zaprzestanie bojkotu dopóki firma GAP nie odwoła się w sposób wyraźny do Bożego Narodzenia w reklamach przedświątecznych i dekoracjach. 

Organizacja chce także zachęcić przedsiębiorców, właścicieli sklepów, różne wspólnoty, jak i zwykłych ludzi do obchodzenia w sposób szczególny Świąt Bożego Narodzenia, zwracając uwagę na aspekt Narodzenia Pana Jezusa w dekoracjach świątecznych.

AFA oprócz akcji inicjującej bojkot rozsyła swoim korespondentom listę 100 najlepszych sieci sprzedaży, które nie oglądając się na poprawność polityczną, w swoich reklamach w wyraźny sposób nawiązują do Bożego Narodzenia.

Ta chrześcijańska organizacja ma już na swoim koncie niejeden sukces. W ciągu kilku ostatnich lat udało się jej przekonać cztery wielkie sieci sprzedaży tj. Lowe’s, Wal-Mart, Sears i Home Depot do odnoszenia się w reklamach w sposób wyraźny do Bożego Narodzenia.

– Trzy lata temu sieci te nie uznawały Bożego Narodzenia w swoich reklamach, ale w tym roku wszystkie cztery firmy osobiście skontaktowały się z AFA, zapraszając nas do zapoznania się z ich programami promocyjnymi i są one naprawdę pełne Bożego Narodzenia – zaznaczył Randy Sharp, jeden z dyrektorów AFA.

Podobną akcję wszczęła organizacja prawnicza Liberty Councel (LC), która zajmuje się tropieniem przypadków cenzurowania Bożego Narodzenia np. na placach publicznych, w sklepach, szkołach itp. Także ona stworzyła własną listę najlepszych sklepów, nawiązujących w akcjach promocyjnych do Bożego Narodzenia.

– Zmiana nazwy drzewka bożonarodzeniowego [Christmas tree] na drzewko świąteczne [holiday tree], zakaz noszenia przez uczniów ubrań w tonacji czerwono-zielonej, cenzurowanie kolęd bożonarodzeniowych są absurdalnymi ale realnymi przykładami wojny z Bożym Narodzeniem – zaznaczył szef Ligii Mathew D. Staver.

Prezes Liberty Councel zapowiedział, że jeśli przedstawiciele rządu będą chcieli cenzurować Boże Narodzenie, naruszając przy tym konstytucję, wówczas przedstawiciele LC wyślą im stosowne pouczenie, a gdy to nie pomoże odwołają się do sądu.

Źródło: LifeSiteNews.com, AS
– Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego słowa znaczeniu: jeżeli się podporządkuje pod Prawo Boże, pod prawo Jego Miłości. Inaczej, Moje dziecko, nie ostoi się – usłyszała podczas jednego z objawień Rozalia Celakówna, polska mistyczka żyjąca w pierwszej połowie XX w. Między innymi o treści tego objawienia i misji, którą otrzymała ta wizjonerka, możemy przeczytać w książce Proroctwa nie lekceważcie! Przepowiednie dla Polski autorstwa Pawła Kota i Adama Kowalika.
Jak wygląda sytuacja obrony życia w Polsce? O tym debatowano w warszawskim Klubie Stańczyka podczas konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi, wskazując na szerokie spektrum problemu: od cywilizacyjnego, aż po głęboko duchowe.
Klub Polonia Christiana w Krakowie oraz Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi zapraszają na wyjątkową i niezwykle ważną konferencję pt. „Czy Polsce grozi kolejny rozbiór?”. Wydarzenie to jest organizowane w związku z 230. rocznicą III rozbioru Polski, który na 123 lata wymazał naszą Ojczyznę z map świata.
– Kult Świętej Rodziny przychodzi w samą porę, aby leczyć rany zadane rodzinom chrześcijańskim przez ducha tego świata – pisał już ponad sto lat temu katolicki misjonarz i nauczyciel ks. Jan Berthier. Ponieważ słowa te nie straciły nic na swojej aktualności, a kryzys rodzin niestety wciąż się pogłębia, Stowarzyszenie Ks. Piotra Skargi postanowiło zorganizować kampanię „Najświętsza Rodzino, bądź naszą obroną!”
Każdy ma prawo do życia! W dobie najniższego w historii poziomu dzietności w Polsce, konieczne jest głośne przypomnienie, że każde życie jest bezcenne i wymaga opieki, a samo rodzicielstwo promocji!