W. Brytania: w mediach można reklamować usługi aborcyjne
2011-07-06 00:00:00

Brytyjski Komitet ds. Reklamy (Broadcast Committee of Advertising Practice), organ rządowy sprawdzający czy spoty telewizyjne i radiowe spełniają podstawowe standardy określone przez prawo, nie widzi nic zdrożnego w reklamowaniu usług aborcyjnych w mediach.
Niedawno weszły w życie nowe regulacje, które zezwalają na reklamowanie ośrodków świadczących usługi zabijania dzieci poczętych. Wcześniejsze przepisy nakładały ograniczenia w tym zakresie, nie zezwalając na reklamowanie tego typu usług organizacjom pożytku publicznego.
Obecnie, według niezależnego doradcy medycznego Sally Taber, w sumie swoje usługi – obok podmiotów prywatnych – będzie mogło reklamować 35 szpitali publicznych, duże sieci klinik aborcyjnych i wiele mniejszych ośrodków.
Chociaż Taber chciałaby, aby tego typu usługi były powszechnie promowane, by „zwiększać świadomość społeczną na temat aborcji”, to jednak obawia się, że tylko niektóre podmioty zdecydują się na reklamę, ze względu na „wrażliwość opinii publicznej na ten temat”. Niedawne ogłoszenia Marie Stopes International w telewizji spowodowały zaniepokojenie odbiorców mediów, którzy złożyli z tego powodu ponad 4,5 tys. skarg.
Joanne Hill z organizacji prorodzinnej ma nadzieję, że mimo wszystko odpowiednie urzędy będą interweniować i nie zezwolą na reklamowanie aborcji każdemu, kto tylko będzie miał na to ochotę. Jej zdaniem „komercjalizacja aborcji jest szokująca i przekracza granice odpowiedzialnej reklamy”. Nie można zachwalać usług zabijania dzieci poczętych tak, jak proszki do prania, czy samochody. - Nie można sugerować, że aborcja jest jeszcze jednym wyborem konsumenckim. To jest trywializowanie życia ludzkiego, cierpienia i bólu doświadczanego przez kobiety, które podejmują decyzję o pozbawieniu życia swojego dziecka – mówiła wyraźnie oburzona.
Paul Tully, sekretarz generalny SPUC, stowarzyszenia broniącego życia dzieci poczętych, uważa, że zezwolenie na reklamowanie aborcji w telewizji, „przyczyni się do zagubienia wielu osób”. - Niecałe dwa lata temu zaproponowano wprowadzenie zmian do ustawy o reklamie. Odbyły się konsultacje społeczne. Ogromna większość ludzi sprzeciwiła się im. Tak więc regulacja nie została zmieniona. Dodał jednak, że w ub. roku, mimo sprzeciwu obywateli wprowadzono zmiany. Wkrótce potem w telewizji pojawiły się pierwsze płatne ogłoszenia nt. aborcji jednej z organizacji. Spoty reklamowe sprytnie unikały wzmianki o aborcji. Wszystko zostało zrobione w sposób przemyślany. Reklama przedstawiała młodą kobietę martwiącą się z powodu opóźniania miesiączki. Potem pojawiło się pytanie: "Kto może jej pomóc?". I wtedy podawano numer telefonu zaufania do organizacji zajmującej się "poradnictwem ciążowym". Wielu Brytyjczyków po ukazaniu się tego ogłoszenia złożyło skargę do agencji Advertising Standards Authority (ASA), która zezwoliła na emisję tego typu reklamy.
Źródło: LifeNews.com, AS
CHCIELI NAS ZAKOPAĆ, NIE WIEDZIELI ŻE JESTEŚMY ZIARNEM! – już po raz dwunasty w Krakowie odbędą się Zaduszki za Żołnierzy Wyklętych – Niezłomnych. To już 16 listopada 2025. Zapraszamy! Wydarzeniu patronuje Stowarzyszanie Kultury Chrześcijańskiej im. Ks. Piotra Skargi w Krakowie.
– Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego słowa znaczeniu: jeżeli się podporządkuje pod Prawo Boże, pod prawo Jego Miłości. Inaczej, Moje dziecko, nie ostoi się – usłyszała podczas jednego z objawień Rozalia Celakówna, polska mistyczka żyjąca w pierwszej połowie XX w. Między innymi o treści tego objawienia i misji, którą otrzymała ta wizjonerka, możemy przeczytać w książce Proroctwa nie lekceważcie! Przepowiednie dla Polski autorstwa Pawła Kota i Adama Kowalika.
Jak wygląda sytuacja obrony życia w Polsce? O tym debatowano w warszawskim Klubie Stańczyka podczas konferencji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi, wskazując na szerokie spektrum problemu: od cywilizacyjnego, aż po głęboko duchowe.
Klub Polonia Christiana w Krakowie oraz Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. Księdza Piotra Skargi zapraszają na wyjątkową i niezwykle ważną konferencję pt. „Czy Polsce grozi kolejny rozbiór?”. Wydarzenie to jest organizowane w związku z 230. rocznicą III rozbioru Polski, który na 123 lata wymazał naszą Ojczyznę z map świata.
– Kult Świętej Rodziny przychodzi w samą porę, aby leczyć rany zadane rodzinom chrześcijańskim przez ducha tego świata – pisał już ponad sto lat temu katolicki misjonarz i nauczyciel ks. Jan Berthier. Ponieważ słowa te nie straciły nic na swojej aktualności, a kryzys rodzin niestety wciąż się pogłębia, Stowarzyszenie Ks. Piotra Skargi postanowiło zorganizować kampanię „Najświętsza Rodzino, bądź naszą obroną!”