W obronie Kościoła i cywilizacji łacińskiej
2006-09-01 00:00:00

Po raz szósty już odbył się Letni Uniwersytet Stowarzyszeń Obrony Tradycji, Rodziny i Własności (TFP), który zgromadził młodych katolików z całego niemal świata w północnobawarskim Zamku Lőwenstein w Kleinheubach, należącym do księcia Alojzego Konstantego von Lőwenstein. Motywem przewodnim tegorocznych spotkań były: "Wyzwania dla walczących katolików w neopogańskim świecie".
Uczestnikom letnich spotkań towarzyszyła Najświętsza Maryja Panna w cudownej figurze fatimskiej. Gośćmi specjalnymi byli JE Ks. Bp Juan Rodolfo Laise OFMCap, JCiKW Książe Luiz Orleans e Bragança, prawnuk ostatniego cesarza Brazylii i JKW Książe Paul-Wladimir von Oldenburg, potomek cesarza Wilhelma II. Do północnej Bawarii przyjechali przedstawiciele 13 krajów w tym: z Polski, Wielkiej Brytanii, Białorusi, Niemiec, Austrii, Francji, USA, Australii, Brazylii, Chile, Paragwaju, Argentyny i Włoch.
- Bardzo ważnym jest, abyśmy pamiętali o nieustannej walce jaką musimy toczyć przeciwko naszym złym skłonnościom. Nikt nie jest zwolnionym z tej walki, w której można zwyciężać i stać twardo na gruncie Bożych przykazań, jedynie z pomocą łaski Bożej, tak jak pisze o tym prof. Plinio Correa de Oliveira w książce "Rewolucja i Kontrrewolucja" - mówił do zgromadzonych młodych katolików JE Ks. Rodolfo Lais i dodawał - Człowiek, który stale walczy w sposób heroiczny o to, aby porządek Boski zatriumfował w jego sercu, będzie mógł zwalczyć rewolucyjne mrzonki, zmysłowość i utopię egalitaryzmu. Prośmy o światło Ducha Świętego, abyśmy nie zostali zwiedzeni przez pokusę samowystarczalności ludzkiej pychy. Jedyną Prawdą, która czyni człowieka wolnym, jest Chrystus i Jego Ewangelia.
Komentując obecną sytuację na świecie w trakcie wykładu inaugurującego Letni Uniwersytet dr Caio Xavier da Silveira z Francji powiedział m. in.: - Niczym zraniony drapieżnik Rewolucja kontynuuje swój desperacki marsz do przodu, w kierunku większego egalitaryzmu i libertynizmu, łudząc się, że w ten sposób przeżyje kolejną młodość, nie troszcząc się zbytnio o to, że swoim przesadnym stylem wzbudza głęboki opór w znacznej części społeczeństwa, a w szczególności wśród młodych ludzi, podczas gdy bezwolna większość przygląda się tym przygnębiającym scenom kończącego się święta, nie wykazując zbytniej chęci uczestniczenia w nim. Media, jak przystało na doskonałych uczniów Rewolucji i ojców kłamstwa, maskują tę rzeczywistość i ciągle trąbią na cztery strony świata: "Wszystko w porządku, pani markizo". Tak naprawdę media publikują i głoszą to, co chcą uznawać za rzeczywistość. Te miliony ton papieru gazetowego wypluwają każdego dnia ich wishfull thinkings. Wśród rewolucyjnych nurtów i zagrożeń jakie stale niszczą cywilizację łacińską, prelegent wymienił laicyzm, zmierzający do wykluczenia Religii Katolickiej z życia publicznego. Ten wrogi Kościołowi nurt mający aspiracje do bycia nową ateistyczną religią, jako jedno ze swych pierwszych przykazań umieścił zasadę "niedyskryminacji". - Nie można już głosić, nawet podczas kazań, prawdy o małżeństwie, o odmiennych rolach mężczyzny i kobiety w rodzinie, o naturalnym korzystaniu z seksualności - prawd zbudowanych przecież na skale - nie ryzykując karą więzienia za "seksizm" lub "homofobię" - mówił dr Caio.
Pośród prelegentów obecny był prof. Roberto de Mattei, który mówił o teologii historii i wskazywał na liczne analogie pomiędzy upadkiem Cesarstwa Rzymskiego a obecną sytuacją cywilizacji zachodniej. - Pod naciskiem napływających z Azji Hunów, Wandale, a za nimi Alanowie i Swebowie, tłumnie docierają na brzeg Renu. Jest grudzień 406 roku, panuje wyjątkowo mroźna zima, więc Ren jest całkowicie zamarznięty. 31 grudnia przez ten lodowy most przechodzą, w pobliżu Moguncji, barbarzyńcy, pustosząc ogniem i mieczem wszystkie miasta, które napotykają na swojej drodze. Pierwszym z tych miast był Trewir. Jeden ze świadków wydarzeń, Salviano, opowiada, że członkowie senatu Trewiru "bawili się na bankiecie, podczas gdy barbarzyńcy zajmowali miasto, i nie potrafili się zdecydować na przerwanie uczty". W takiej dekadencji moralnej pogrążony był wówczas Zachód. Rzym był symbolem porządku i bezpieczeństwa cywilizowanego świata. Cesarstwo Rzymskie zamykało w sobie, podobnie jak dziś Europa, całą historię kultury - mówił prof. de Matei z Włoch.
Dzień 10 lutego 1597 r. zapisał się w życiorysie patrona naszego Stowarzyszenia – Sługi Bożego Księdza Piotra Skargi – otwarciem obrad walnego Sejmu Rzeczypospolitej. Trwające do końcówki marca obrady okazały się bezowocne. Zupełnie inaczej niż służba ówczesnego Kaznodziei Królewskiego, który pod wpływem tegoż Sejmu dał początek wiekopomnemu dziełu pod nazwą „Kazań Sejmowych”.
Kościół swoją siłę czerpie z Objawienia i Tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Naruszanie tych fundamentów poprzez rewolucyjne pomysły wprowadzenia synodalności uderza w hierarchiczność społeczności katolickiej i nie służy Kościołowi. O tym, co szykują nam promotorzy rewolucji w Kościele i jakie może to nieść dalekosiężne skutki, będzie można dowiedzieć się podczas spotkań Klubów „Polonia Christiana” we Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, na których wystąpi red. Paweł Chmielewski, z wykładem: „Największa rewolucja w Kościele. Co się zmieni?”.
Utrata kontroli nad własnym mieszkaniem lub domem?! Wywłaszczenie z samochodu? Powrót zimnych kaloryferów? Realizacja Europejskiego Zielonego Ładu zaczyna powoli przypominać instalowanie komunizmu wojennego, z tą różnicą, że proces ten jest wydłużony na wiele lat i przykryty grubą warstwą propagandy. Aby nagłośnić skalę problemów i wykazać, jak znacząco może się pogorszyć sytuacja zwykłej polskiej rodziny poprzez realizację unijnej polityki klimatycznej, organizujemy spotkanie w Poznaniu.
Kontynuując inicjatywę SKCh im. Ks. Piotra Skargi i grupy Apostolatu Fatimy, spotykamy się w najbliższy piątek 7 lutego 2025 r. na wspólnej modlitwie. Gorąco zachęcamy Państwa do dołączenia, co można uczynić osobiście (w Krakowie) lub zdalnie za pośrednictwem transmisji na żywo przez serwis YouTube.
31 stycznia 1985 roku zmarł w Monachium Józef Mackiewicz, miłujący prawdę badacz prawdziwego oblicza komunizmu w sowieckim wydaniu. Jako jeden z pierwszych, Mackiewicz opisał zbrodnię dokonaną przez Związek Sowiecki w Katyniu. Antykomunizm tego wielkiego pisarza, dziennikarza i publicysty był efektem twierdzenia, że dialogu ze zbrodniarzem po prostu się nie prowadzi.